kreativitet och hunger

Idag har jag suttit på en stol i 4 timmar, med endast rökpaus emellan. Anledningen är att Wilma fyller 5 imorgon, och jag har inte köpt present! Så jag drog fram en duk jag hade liggandes och började måla, nu är jag klar. Den blev jättefin, ingenting jag skulle ställa ut och vara stolt över men lagom åt en femåring! Min lilla karl blev lite avundsjuk när jag målade så nu ståg han och målar själv, vilket kreativt par vi är.
Men med kreativitet kommer hunger. Jag tror min arma mage inte vill vara min vän nå mer eftersom den bokstavligt talat håller på att krypa ut genom naveln. Inte orkar jag laga någon mat heller så vi får se hur det blir med dagens föda?
Ikväll är det avslutning på Larrys, och jag sörjer över mitt bristande tillfrisknande och hejjar på alla som dansar röven av sig ikväll. Jag skulle varit där med er! Glöm inte det.
Annars är vi bjudna på kalas nere hos Jocke (som är militär), men frågan är om man orkar? Inte vill jag supa iallafall. Och om jag hade velat hade det inte spelat nån roll, för mitt förråd av rusdryck är sorgmodigt tomt.

Igår spelade vi uppdragsleken där bland annat uppdraget "Ring 118118 och fråga vad jackan var gjord av i "en trekantig gubbe in" låten!" fanns med. Ganska fult. Speciellt när idioten i luren svarade "igelkottaskinn" IGELKOTTASKINN?! Dummaste jag hört. Alla vet ju att det är näverjacka. pucko. borde få sparken.
Vi skrev även berättelser där man får skriva en bit var och sen vika ihop och den andra får fortsätta. Det blev ett par riktigt fula historier.
Janine tvingade även mig och Robin att spela anden i glaset, men självfallet hände ingenting speciellt alls. Glaset stod kvar där vi ställde det och vi blev less. Kan ha att göra med mitt och Robins bristande intresse för aktiviteten.

Jaja, styra upp nåt hungerstillande och kramas. hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0