hej världens bästa dag.

Idag, vaknade av mig själv (07.38) och tvingade mig att somna om igen. Vaknar på nytt (ca 8.30) av en puss på kinden och frukosten står på bordet. Underbart.
Sticker till banken (ca 10) och fixar VISAkort. Går sedan upp och hälsar på Marie och hennes två underbara ungar Anton (5) och Alice (2). Leker lite, dricker lite kaffe, kramas lite, torkar lite tårar, matar lite, byter lite blöja. Sen blir det påklädning av barn, omständigt men fan va jag har fallenhet för mammarollen. Tror jag ska bli det nån gång. När vi till slut fått på barnen kläder, fixat till knölar på strumpor och vikt över vantar så går vi till lekparken där vi åker lite kana, klättrar lite klätterställning, gungar lite gunga och leker kafé. Sen går vi upp till mig och fikar äpple på balkongen i solen!
Hur skönt som helst.
Sen när dom gått hem till sitt diskar jag lite och letar lite jobb på platsbanken, blir förbannad över min hopplösa och framför allt jobblösa framtid och skriver hatiska och arga blogginlägg.
Rycker upp mig och börjar knåpa på ett CV, känner mig lite produktiv och duktig. Tyvärr blev det inte klart för jag var tvungen att försöka få tag på referenser, men ingen ville svara. Jag ringde visserligen inte heller.
Får ett SMS som säger att mina kläder kommit till ICA, det är bara att hämta ut.
Får ett nytt SMS av mamma som skickar iväg mig till Åshamra för att söka jobb, dom behövde vikarier. Så jag klär på mig och promenerar men HIM i hörlurarna upp och har en "anställningsintervju". Jag sätter ordet inom citattecken eftersom riktiga anställningsintervjuer säkert inte går till så som min gjorde. Men hur som helst går jag därifrån med ett flin brett som en bergvägg hem och nästan dansar och sjunger mig fram. Jag får förmodligen börja provjobba i påsk! Och för att använda chefens egna ord: "Om det inte är nåt som du själv känner att du inte vill jobba med, så kan jag nästan garantera att du får jobb till sommaren, och även hoppa in lite innan."
HÄRLIGT!
Ge mig nu ett Woop Woop allihop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0