6 oktober - jävligt dålig dag!

Idag vaknade jag på pissigt humör, och det har mer eller mindre hållt i sig hela dagen. Att det snöar allt som går utomhus just nu gör inte saken bättre. Senaste dagarnas humör tyder på att den roliga veckan nalkas, fyfan.

Jag är en person som inte äger för mycket kläder, så att säga. Att tvätta som en idiot igår hjälpte inte till att hitta kläder att ha på sig idag. Sprang omkring 15 min imorse i underkläder och svor medan jag försökte hitta några rena, torra plagg att ha på sig under dagen. MÅSTE verkligen köpa nya kläder, men när fan ska jag ha råd med det?

Det är många saker som orsakar mitt dåliga humör; att vintern kommer snabbare än jag planerat, att jag är i ett förbannat stort behov av vantar, mössa och halsduk och andra varma grejer.. min garderob är fortfarande inställd på sommar/tidig höst. Skolan och alla läxor. Julklappsinköp. Att studenten ska va så jävla dyr osv osv.
Det stora problemet är nog pengar och tid. Och ork.

Funderar allt som oftast på att bara hoppa av skolan och skita i hela livet.. bara ligga hemma under täcket framför datorn och äta chips. Skulle va skönt. Synd att det inte funkar så.
Jag har inte råd med nya skor och nya kläder, samt julklappar och ändå ha nån liten peng att unna mig en kaffe nån gång, det har jag inte. Gruvar mig som fan för hur fan det ska gå i vinter. Inte kan jag fråga mamma om extrapengar heller för hon har redan gett mig så mycket att det känns dumt att tigga om mer. Det blev för många skulder denna månad, och nån öl för mycket. Blir nog nykter ett bra tag nu, dels för pengar och dels för att det händer bara samma sak hela tiden. Det är knappt roligt längre. Jag sitter mycket hellre och tar en kopp kaffe med mina kompisar och skrattar och skämtar som folk ist för att dricka alkohol, gå på fest med folk jag inte känner och inte skulle prata med om jag var nykter, gå på krogen och dricka ännu mer sprit för ännu mer pengar, dansa till dålig musik jag aldrig skulle lyssna på annars och sedan åka hem för att ligga och våndas i bakissmärtor dagen efter. Vad är poängen?
I helgen ska jag bara mysa och ta vara på mig själv. Behöver all energi till skolveckan och alla mina humörsväningar ändå, utan att slösa den på folk som ändå är dumma i huvet.

Jag känner mig bara så less ibland. Tappade tex. nycklarna på bussen hem från skolan idag. SKITJÄVLABRA!! Usch.. tänkte att jag skulle komma hem till en puss och en kram idag och bara få häva ur mig allt det dumma i världen till Göran som skulle klappa på huvet och trösta, men han var på lika dåligt humör som jag så där satt jag och lät tårarna rulla ner i min tallrik med korv och mackaroner, haha. Men det var skönt att ladda ur lite grann!

Just nu vill jag:
Gå på stan med mamma så hon kan köpa mig det jag behöver inför vintern
Städa garderoben (vill inte, men jag måste väl.. -.-)
Äta på kina med Göran
Se en bra film på bio, typ district 9 men den har jag redan sett tyvärr.
Gå långa höstpromenader utan att frysa
Vara en jävel på att planera så jag slipper denna jävla stress som alltid drabbar mig, förbannade jävla lathet.

OJ! vad mycket det blev.. fan va skönt att skriva av sig. 
Nu ska jag kolla på HOUSE och mysa med Göran.
Gonatt, höst imorrn!
 
är inte Dr House riktigt gubbsnygg?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0