Snart firar vi Kristi födelse.

Ack så underbart att fira denna kristna högtid för en inte speciellt kristen person. Men för mig har julen aldrig handlar just om Kristi födelse utan mest om tradition och julmat. Julen firas, som vanligt, hos min gamla mor. Skillnaden i år är att jag ska vara i idioters sällskap. Lejsamt som fan. Jag hade kunnat fira jul här hemma själv och bjudit in pappan om det inte varit för att jag varken har råd eller ork med att göra egen julmat. Och att fira vår herre Jesus Krist utan julmat är väl ändå otänkbart?
Idag har jag varit hos Robin hela dagen. Och ätit det hemliga pillret. Hemlis hemlis. Robins systerdotter, den fantastiska Wilma, var på besök så jag fick umgås i några timmar med den lilla knarten. Hon sprang omkring och fes på mig och sen lekte vi med dockor. Och lite kull. Robin var nöjd för han slapp vara barnvakt och tittade på tv istället. Men jag är inte med Wimlan så ofta så jag passade på. En riktig goknul.

Imorgon är sista dagen innan jullovet börjar. Det ska bli skönt och tråkigt. Jag skulle nästan hellre gå i skolan. Eller ja, det skulle jag nog. Men jag skulle vilja haft sovmorgon varje dag och sen gå till skolan! Det hade varit kung. Jag tycker faktiskt om skolan numera. Ibland. Oftast.
Jag ska åka på julotta för första gången i mitt liv på juldagsmorgon. Undrar om Gåxsjö kyrka har nån hemsida så jag får se när det börjar? Har aldrig riktigt kunnat med det där. Jag och Per ska gå. Det blir roligt!

Nu ska jag slå ihjäl mina katter och vänta på att Göran kommer hem från jobbet. Sen ska jag sova och gå min absolut sista dag i skolan! Imorrn kanske jag ska hjälpa Robin och hans familj klä granen. Wimlan ville att jag skulle va med, hon är 4 år förresten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0