KOM IGEN!!

Kul att iallafall kunna motivera nån! Ringde Jannica nån dag på helgen och övertalade henne att gå på skolan, hon tänkte hoppa det eftersom hon inte blivit klar med en viss uppgift, men jag fick till slut iväg henne!
Det måste ha varit fler som inte gjort uppgiften eftersom det var många jag saknade där. Lite dålig stil tycker jag. Nu när jag blivit ordentlig (eller hur). En annan grej jag tycker är lite jävlig är det att man ringer och ringer och ringer, men inte får man något svar? Inte ett sms lr uppringning till svar heller. Jag och Jannica ringde efter hopparna som galningar idag! Ringde säkert 1000 gånger. Närå, men bra många gånger var det iallafall. INGEN svarade. Tammefan ingen. Varför ha någon form av överrenskommelse över huvud taget?
Varken jag eller mina kompisar som jag hänger med mest på skolan är några pluggfantaster som ser fram emot skolan och läxor och tidiga morgonar allt vi kan, men nu är det fan sluttampen! Nu är det dags att lägga manken till! Det har gått en hel termin och den har gått så jävla fort, så om vi bara ligger i så klarar vi det här. Med betyg också till råga på allt!
När jag hade mentorsamtal för två veckor sen blev jag inte imponerad över det jag åstakommit detta halvår, inte heller förvånad. Jag har högtidigt skitit i allt som har med skolan att göra. I stället för att ta itu med saker har jag lagt dom på hög och tänkt "äh vafan..skit i det.." Som om det skulle försvinna bara för att jag ville det?
Nej dedär mentorsamtalet satte verkligen igång mig. Jag har gått 2,5 år i gymnasiet och det ska fan inte vara i onödan! Jag vill inte behöva läsa upp en massa ämnen bara för att jag varit lat och för att jag har haft det lite jobbigt. Det blir ju bara jobbigare av att skita i allt.
Så det säger jag till alla andra som inte fått tummen ur röven riktigt än. Lägg manken till! Det är så lite som behövs och så mycket som står på spel att det är fan inte värt sovmorgon längre. Och absolut inte ångesten som kommer efteråt. Visst känner jag för att rulla över och somna om varje morgon, men att ta sig iväg gör en så jävla stolt över sig själv. Sen att komma hem helt jävla slut och kasta sig i soffan och känna att "det här är jag fan värd", det är världens skönaste känsla! Bättre än sex och riktigt god mat.
Så kom igen nu tjejer! Nu kör vi! Vi kör igång och visar att vi är ESBD07, en bildklass som kan göra bra ifrån sig i skolan!
Nu ska vi fan ha nåt att va stolt över på flaket i vår!


började detta inlägg med att vara arg och besviken på alla som inte kom idag, tyckte att det var så jävla dålig stil. Men medan jag skrev kom jag på att ingen behöver en utskällning. Man behöver någon som är där och pushar, någon som ställer upp även om man kanske försov sig och sket i allt idag. Det är ju en dag imorgon också, och då behövs beröm och någon som tror på en. Inte någon som ger upp.
Och jag säger bara det tjejer, jag tror på er! Jag vet att ni kan!
Jag menar, kan jag så kan väl ni?
NU JÄVLAR KÖR VI!

Kommentarer
Postat av: M

Hej på dig!

Allt bra?

Ha en bra Måndag ;D

2009-12-07 @ 17:50:00
URL: http://conler.blogg.se/
Postat av: Madde

Hej där! Hur är det med dig idag? Kram /M

2009-12-07 @ 18:12:22
URL: http://maddisenj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0